onsdag 22 augusti 2012

Skolorna börjar

Idag börjar alla elever det är alltså "skarpt läge". I går hade jag nio kära kolleger här på lunch. Vi hade väldig tur med vädret. Från en regnig morgon så sprack det upp och vi kunde duka långbord ute. Vi åt  jättegod kyckling med fårost och aivar relish därtill sallad, hembakade baguetter och till kaffet hembakad svart vinbärskaka. Det var kul att träffa alla igen och jag hoppas det blir ett bra läsår för dem.
Det känns nästan overkligt att man får rå sin tid helt och hållet, slippa alla måsten.
Visst kommer jag att sakna mycket, kolleger, goa elever och pulsen. Men ju äldre man blitt så har ju irritationen över en massa saker ökat, så det är underbart att slippa gå omkring och reta sig på saker som man ändå inte kan ändra på.
Idag är mulet och lite kyligare. Kjell har åkt till Lidköping för att hämta bojar till kappseglingen i helgen. Jag tvättar och lille vovven sussar sött vid mina fötter.
Kanske kommer lilla sötaste barnbarnet idag..... Hon var lite förkyld och hängig i går så vi får se..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar