fredag 2 augusti 2013

Turist är inte trist

Varit på egen hand i Bergen. Fantastisk stad! Det är jippon på stan, veteranfartyg, bilar och brandbilar. Hela  dagen har det tutats och musiker har spelat.
Besökte en helt fantastisk båt från Holland, den var helt nybyggd men allt var i gammal stil, blänkande mässing och blankfernissad träinredning.
Jag har fått beröm av Kjell för att jag är en bra kartläsare och idag fick jag det bekräftat på stan!
I ett gathörn blev jag stoppad av en kvinna som skulle till vandrarhemmet, jag hade med en karta och jag  följde henne dit, det var bara en tvärgata bort. Det visade sig att hon var från Kumla och född i Hällekis! Hon var på tågluff med barnbarnet, kul!
Åt en underbart god laxrätt på fisketorget och såg en simulerad brandsläckning av veteranbrandmännen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar