onsdag 18 maj 2016

Fågelbo och hemlig resa

Efter fantastiska sommardagar  så har vi haft kyligt och regnigt i drygt en vecka. Fruktträden blommar för fullt och liljekonvaljerna har kommit. I vår Kolboda har vi haft en rödstjärt som flugit omkring. En kväll när jag satt där så upptäckte jag att den flög in i den gamla radion som står på loftet. Genast trodde jag att den börjat bygga bo där. Följande morgon fick jag Kjell till att spika upp radion på utsidan alldeles bredvid hålet där rödstjärten flyger in. Men .... det verkar inte vara något bo i radion.
I går var jag med "jobbet" på en hemlig resa. Den tog oss till Jönköping och ett studiebesök på Erikshjälpen där. Ett jättestort second hand. Intressant. Därefter bjöds vi på god lunch i Fjällstugan, en restaurang med fantastisk utsikt över Vättern.
På hemvägen blev det stopp i Mullsjö, Godisfabriken. Blä! Men nog köpte jag godis och mumsade i mig gladeligen!  :-(
Gamla apeln


Fågelbo???

Första majklockorna "Maiglöckchen"


Väldigt fint ordnat - allt verkar vara nytt nästan.

Ett fint kafé med kristallkronor och mysig inredning.


Utsikt över Vättern från Fjällstugen - En grupp tränar att åka Segway

Ett rätt onödigt stopp med tanke på min dåliga karaktär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar