onsdag 7 juni 2017

6 juni

Nationaldagen firades med en låååång cykeltur. Vid elvatiden cyklade vi iväg mot Torsö och kära Gunvors stuga vid Bodaviken. Det blev fem mil totalt. Vi hade med matsäck som vi avnjöt på hennes inglasade terass. Här satt hon och njöt av utsikten. Hon fattas oss!!!!
Innan vi började trampandet hemåt så gjorde vi en fästingkoll och jag hade en pyttiliten fästing som kröp uppåt på benet, usch! Jag minns sen tidigare att det finns gott om fästingar på Torsö.
Hemfärden gick bra trots en mycket stark motvind. Det var lite läskigt att cykla över bron då man var rädd att vingla ut i körbanan. Tack och lov så var det inte så mycket trafik just då. Många befanns sig vid hembygdsgården för nationaldagsfirande. 
Jag var orolig för att inte klara cyklingen på grund av mitt onda knä, men det hela gick bra. 

Domkyrkan i Mariestad siktas i fjärran

Den största Rhododendron som jag skådat

Den ser så frodig och frisk ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar