onsdag 8 november 2017

Mykoplasma, artrosskola ...

Börjar återhämta mig från en lunginflammation orsakad av mykoplasma, alltså bakterier. Vi är vaccinerade mot lunginflammation orsakad av virus. Blev ju rejält förkyld för ca tre veckor sedan. Då jag fick feber så uppsökte jag vårdcentralen där de upptäckte att sänkan var skyhög. Fick åka till Skövde för lungröntgen och provtagning. Fick antibiotika och så småningom blev jag bättre. Men hostan var jättejobbig, usch!
Som tur var hade jag bra böcker hemma och kunde läsa hur mycket som helst. Förra veckan började vi ta långpromenader.
Tack och lov är mitt knä bättre så jag kan gå. Började artrosskolan i förrgår. Tre föreläsningar denna vecka och nästa vecka börjar träningen. Sjukgymnastik två gånger per vecka i sex veckor.

Till vänster den tredje boken i serien. Till höger en mycket bra bok skriven av författaren till "Ved".

Jag på akuten. Mykoplasma är smittsamt så de gav mig detta skydd.

Promenad efter Tidan i vacker höstsol

Apelsinen smakar gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar