onsdag 17 januari 2018

Halvvägs in i januari

Årets tristaste månad. Mörkt och slaskigt. Försöker ändå röra mig med cycling på motionscykeln och promenader. Har jobbat på Second Hand två tisdagar.
Förra veckan bakade jag goda köttpiroger. Det var första gången jag gjort sådana och resultatet var helt OK. Har lagt flera i frysen.
Har läst många bra böcker på sistone. Först en bra bibliografi om den finske marskalken Gustaf Mannerheim. Mycket intressant att läsa om mitt fosterlands svåra prövningar under 100 år.
Sedan läste jag Mikael Persbrandts bok "Så som jag minns det". Intressant och läsvärd.
Den senaste boken som jag avslutade i förrgår var Alex Schulmans "Glöm mig". En fantastiskt fin bok där han skildrar sin uppväxt med en alkoholisera mor. Gripande, tragiskt och kärleksfullt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar