tisdag 20 oktober 2020

Oktoberaktiviteter

 Det har varit en fin tid med klar, fin luft och sol. Men idag regnar det så jag passar på att sätta in några minnesbilder. 

I söndags var goda vänner här. Efter en promenad så grillade vi Dillöburgare, inköpta på RekoRing. Jättegoda! Vi kunde sitta ute och njuta av de låga solstrålarna.
Kjell steker på murikkan

Den 15:e var jag till Falköping på magundersökning. Dagarna innan var jag tvungen att få i mig flera liter vätska. Usch, det var inte gott!!!

Min novemberkaktus, som jag köpte förra året har fått pyttesmå blomskott, så i november står den nog i blom!!!

Italienskan fortsätter men vi är bara med digitalt. Jag sitter ner vid min surfplatta och Kjell uppe vid datorn. Det fungerar bra. De är fem personer i klassrummet och vi är tre som är med på länk.

Pandemin har inte minskat, tyvärr. Jag hade hoppats att vi kunde träffa våra kära barn och barnbarn snart men det ser snarare ut som vi får vänta till nästa år. Det känns inte alls roligt. Tack och lov är inte någon av dem sjuka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar