lördag 10 juli 2021

Regn, regn ..... men inget vatten!!!

Välkommet med regn efter många mycket varma och soliga dagar. Men ve och fasa! Igår morse när jag skulle sätta tappa upp vatten till frukostäggen så kom inget vatten i kranen. Jag är ensam för Kjell är på seglingsuppdrag. Fick rådet att stänga av pumpen och prova igen efter någon timme. Gjorde så och då kom det vatten. Skönt! Använde dock regnvatten, som jag kokade och hämtade "stadsvatten" i plastdunk på macken. Bäst att spara, tänkte jag. Går ju bra när man är bara en person.

I morse var det samma sak! Inget vatten! Stängde av pumpen och duschade ute i regnvatten, efter bastubad. Vi har fått rejält med regn under natten. I morgon kommer Kjell hem och fem personer till!!!! Barn och barnbarn. Rörmokaren får komma direkt måndagmorgon. Dags att ansluta oss till kommunens vattenledningar, kanske? En kostnad på över 100 tusen skulle jag tro.

 Från och med imorgon kommer vi att få vackra. soliga dagar igen. Och då får gästerna tvaga sig i sjön.

Vilda blommor som ska locka bin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar