tisdag 18 september 2012

Pisa

Vi vaknade långt före 6. Vi skulle ha kunnat sova längre men vid 9 lämnade vi pensionatet
Promenerade till stationen, 5 min. Regionaltåg till Pisa. 28 grader varmt, Gick till tornet. Det var finare än jag hade förväntat mig, men  turister överallt.
Åt god lunch. En signora som bara använde egenproducerade varor.
Köpte ett fordral till surfplattan. Mycket billigare än i Florens och Expert hemma.
Tog både kort och film med plattan,men det här bloggprogrammet är så segt, så jag försöker i morgon igen.Vid 19-tiden var vi framme i Levanto, där vi ska bo i 4 dygn.
Hotellet enkelt men fräscht, ligger vid strandpromenaden. Vi ska utforska det närmre i morgon.
Tyvärr känns det som jag skulle bli sjuk. Fryser och är öm i kroppen. Drack varmt te och går i säng tidigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar